Praktische zaken

Praktijk Haptotherapie
Haptonomische zwangerschapsbegeleiding

Kloetingseweg 48
4462 BA  Goes

06-28360583
Op werkdagen dagelijks telefonisch bereikbaar van 9.00 uur tot 17.00 uur.

info@haptotherapie-goes.nl

De praktijk ligt op loopafstand van het station Goes, is goed bereikbaar per auto en er is gratis parkeren.

De praktijk is gevestigd in een karakteristieke villa op de eerste verdieping. In deze villa zijn meerdere gezondheidswerkers gevestigd.
Voor een overzicht van de overige gezondheidswerkers/behandelaren, zie: www.kloetingseweg48.nl

Praktijk Haptotherapie Haptonomische zwangerschapsbegeleiding

Intake en werkwijze

Iedere sessie duurt een uur. De eerste bijeenkomst is een intakegesprek. Dan vindt nadere kennismaking plaats, wordt besproken waar je aan wilt werken en wat je hulpvraag is. Voor de intake geldt het normale tarief. Tijdens de intake wordt over het algemeen nog geen gebruik gemaakt van de behandelbank maar wordt uitgelegd wat haptotherapie voor je kan betekenen.

Hierna volgen drie sessies waarin gevoelservaringen worden aangereikt die aansluiten bij je hulpvraag. Meestal wordt gewerkt met affectieve aanraking aan de behandelbank.
Na de vier sessies is er een tussenevaluatie, waarbij we kijken of haptotherapie de juiste keuze is. Voor haptotherapie is geen verwijzing van een huisarts of andere hulpverlener nodig.

Tarief en vergoeding

De kosten voor een individuele sessie haptotherapie zijn € 87,-.

Betaling van deze kosten graag per pin of contant na afloop van de sessie. Na de behandeling krijg je een factuur mee, die je kunt indienen bij de zorgverzekeraar.
Ik ben een VVH-geregistreerd haptotherapeut waardoor (gedeeltelijke) vergoeding door de zorgverzekeraar mogelijk is als je aanvullend verzekerd bent.
Op deze website kun je nakijken welke vergoeding jouw verzekering geeft voor haptotherapie.

Afzeggen van een afspraak kan zonder kosten tot 24 uur vóór de afspraak.

Klachtenprocedure

Als u niet tevreden bent over de wijze waarop ik, tijdens de behandelingen haptotherapie, met u omga, wil ik u vragen de volgende richtlijnen te volgen:
Wilt u a.u.b. uw ervaringen zo snel mogelijk bij mij melden.

Privacyverklaring

De privacyverklaring kunt u hier inzien.

Hygiëneprotocol (i.v.m. Covid-19 / Corona)

  1. Er wordt gewerkt met aangepaste werktijden; tussen iedere afspraak zal een kwartier pauze zijn. Zodoende heb ik tussen de afspraken door tijd om te ventileren en deurklinken en behandelruimte schoon te maken.
  2. Ik vraag u om precies op tijd te komen waardoor verblijf in de wachtruimte niet nodig is.
  3. Bij binnenkomst wordt gevraagd om uw handen met een desinfecterende gel/reinigingsmiddel in te smeren, het desinfectiemiddel kunt u zelf meenemen maar is ook op de praktijk aanwezig.
  4. Maak zo min mogelijk gebruik van het toilet.
  5. Bij het werken aan de behandelbank desinfecteer ik mijn handen vooraf en na afloop met een gel/reinigingsmiddel.
  6. Ik raak alleen aan als u dat zinvol en wenselijk vindt.
  7. Ik vraag u thuis te blijven als u last heeft van een van de volgende klachten: verlies van smaak en of reuk, neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, (lichte) hoest, benauwdheidsklachten, verhoging of koorts. Heeft een van uw huisgenoten benauwdheidsklachten of koorts? Blijf dan ook thuis.
  8. De gereserveerde tijd wordt niet in rekening gebracht wanneer een afspraak minder dan 24 uur van te voren wordt afgezegd vanwege bovengenoemde verschijnselen/klachten.
  9. Voor de zekerheid vraag ik bij binnenkomst nog even naar uw algehele gezondheid.
  10. Ik verzoek u een groot badlaken mee te nemen om op te liggen. De afmetingen van het badlaken moeten zodanig zijn dat het hele lichaam erop kan liggen.
  11. Als we met elkaar praten, zittend of staand, wordt de 1,5 meter afstand gehanteerd.
  12. Zowel bij binnenkomst als bij het weggaan worden er geen handen geschud.